Spring Break Reading Recap

It’s Sunday night which means my Spring Break has come to an end! 🌸 The only books I’ll be cracking open now are my textbooks. 😢 (JK college textbooks are a scam)

This past week was my university’s spring break, so I flew back home to Los Angeles where it was raining #salty. 🌧️ Since I had an excuse to stay indoors, I binged SO MANY BOOKS. Screen Shot 2018-03-18 at 5.44.46 PM.pngIn the end, I read a total of *drumroll* 7 books! 🎉 I finished the Throne of Glass series by Sarah J Mass and Just Listen by Sarah Dessen. Screen Shot 2018-03-18 at 6.54.41 PM.pngThe Throne of Glass series was absolutely amazing. 11/10 would recommend. 🌟 The first two books are good, but once you hit Book 3 (Heir of Fire) things get insane in the best way possible. I’m currently in my book mourning phase after finishing Book 5 (Empire of Storms), so check out my Tumblr for all the latest TOG memes. Just Listen by Sarah Dessen was the perfect short and sweet contemporary book I needed in between the Throne of Glass madness/darkness. 💕 Book reviews and discussions to come. 👀

I also watched Love, Simon! My friends and I bought Oreos to eat during the movie. We also got the mini cup Oreos and milk (almond milk though) to eat like Simon and his friends did in the book.

How has your week been? Did you get any reading done? Let me know in the comments! 💕

 

 

 

 

26 thoughts on “Spring Break Reading Recap

    1. Thanks Kristin!! I was super determined to finish it because I have exams again when I go back to school 😭😂And the Love, Simon movie was so good!! I really want to watch it again 💕

      Like

  1. OMG 7 BOOKS?! ISN’T THAT IMPRESSIVE?!! I can’t barely read one in a month haha. But surely, I did finish a book this week. It’s nice that you had a good time, tho!

    Like

  2. Just saying girl, don’t mourn the series just yet. It’s not finished haha in case you didn’t know. There’s Tower of Dawn which follows Chaol and cmae out last year. It was originally a novella but got turned into well…a full length book. But I still count it as a novella because of how the UK editions are colour coded. Assassins Blade was blue, the other books in the series are white and Tower of Dawn is also blue. So I count it as a novella still. BUT on goodreads it does come up as book 6 in the series. And then there’s book 7 to come out still. It says it’s due to come out this year in October soooo. I’ll leave the goodreads link to it below for you 🙂 But congrats on getting so much reading done and I also love Sarah Dessen’s books

    https://www.goodreads.com/book/show/33590260-untitled

    Like

      1. Haha no problem! I still need to read Tower of Dawn but I want to reread the whole series first since I read them when the books each came out haha

        Liked by 1 person

  3. 7 book!!!
    That’s so good!!
    Also, throne of glass series is awesome and easily one of my favourite series possibly ever???
    I saw Love, Simon last week too and it was amazing and everything I ever wanted!!!! 😀

    Like

  4. GIRL I AM EXTREMELY JEALOUS!?! HOW DID YOU FINISH AN ENTIRE SERIES + 1 BOOK AND GET TO WATCH LOVE, SIMON!? T_T

    (BTW I’ve only read until ToG #3, but I agree that the books get better–book 1 was such a snoozefest for me, then the next 2 were really good.)

    Liked by 1 person

    1. !! KEEP READING AIMEE 😍😍😍 It gets SOOO good after Book 3! I’m so excited because 2018 releases are going to W R E C K me 😂 also only was able to accomplish everything because it was spring break~

      Like

  5. wow, how did you manage to read SO much, I am impressed! Also really happy to see that Sarah Dessen book on here, I loved that one so much 🙂 I can’t wait to read your reviews 🙂 x

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Spring Break Reading Recap

It’s Sunday night which means my Spring Break has come to an end! 🌸 The only books I’ll be cracking open now are my textbooks. 😢 (JK college textbooks are a scam)

This past week was my university’s spring break, so I flew back home to Los Angeles where it was raining #salty. 🌧️ Since I had an excuse to stay indoors, I binged SO MANY BOOKS. Screen Shot 2018-03-18 at 5.44.46 PM.pngIn the end, I read a total of *drumroll* 7 books! 🎉 I finished the Throne of Glass series by Sarah J Mass and Just Listen by Sarah Dessen. Screen Shot 2018-03-18 at 6.54.41 PM.pngThe Throne of Glass series was absolutely amazing. 11/10 would recommend. 🌟 The first two books are good, but once you hit Book 3 (Heir of Fire) things get insane in the best way possible. I’m currently in my book mourning phase after finishing Book 5 (Empire of Storms), so check out my Tumblr for all the latest TOG memes. Just Listen by Sarah Dessen was the perfect short and sweet contemporary book I needed in between the Throne of Glass madness/darkness. 💕 Book reviews and discussions to come. 👀

I also watched Love, Simon! My friends and I bought Oreos to eat during the movie. We also got the mini cup Oreos and milk (almond milk though) to eat like Simon and his friends did in the book.

How has your week been? Did you get any reading done? Let me know in the comments! 💕

26 thoughts on “Spring Break Reading Recap

    1. Thanks Kristin!! I was super determined to finish it because I have exams again when I go back to school 😭😂And the Love, Simon movie was so good!! I really want to watch it again 💕

      Like

  1. OMG 7 BOOKS?! ISN’T THAT IMPRESSIVE?!! I can’t barely read one in a month haha. But surely, I did finish a book this week. It’s nice that you had a good time, tho!

    Like

  2. Just saying girl, don’t mourn the series just yet. It’s not finished haha in case you didn’t know. There’s Tower of Dawn which follows Chaol and cmae out last year. It was originally a novella but got turned into well…a full length book. But I still count it as a novella because of how the UK editions are colour coded. Assassins Blade was blue, the other books in the series are white and Tower of Dawn is also blue. So I count it as a novella still. BUT on goodreads it does come up as book 6 in the series. And then there’s book 7 to come out still. It says it’s due to come out this year in October soooo. I’ll leave the goodreads link to it below for you 🙂 But congrats on getting so much reading done and I also love Sarah Dessen’s books

    https://www.goodreads.com/book/show/33590260-untitled

    Like

      1. Haha no problem! I still need to read Tower of Dawn but I want to reread the whole series first since I read them when the books each came out haha

        Liked by 1 person

  3. 7 book!!!
    That’s so good!!
    Also, throne of glass series is awesome and easily one of my favourite series possibly ever???
    I saw Love, Simon last week too and it was amazing and everything I ever wanted!!!! 😀

    Like

  4. GIRL I AM EXTREMELY JEALOUS!?! HOW DID YOU FINISH AN ENTIRE SERIES + 1 BOOK AND GET TO WATCH LOVE, SIMON!? T_T

    (BTW I’ve only read until ToG #3, but I agree that the books get better–book 1 was such a snoozefest for me, then the next 2 were really good.)

    Liked by 1 person

    1. !! KEEP READING AIMEE 😍😍😍 It gets SOOO good after Book 3! I’m so excited because 2018 releases are going to W R E C K me 😂 also only was able to accomplish everything because it was spring break~

      Like

  5. wow, how did you manage to read SO much, I am impressed! Also really happy to see that Sarah Dessen book on here, I loved that one so much 🙂 I can’t wait to read your reviews 🙂 x

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s